De laatste lootjes

Bert Schreuderswoensdag 07 maart 2018 23:02

Op het moment van dit schrijven realiseer ik mij dat de 4 jaar weer zijn omgevlogen. We staan nog 2 weken voor nieuwe verkiezingen en hopen en bidden dat we als ChristenUnie weer minimaal een zetel zullen krijgen in de nieuwe Raad. De campagne loopt en vele die de ChristenUnie een warm hart toedragen zetten zich hier voor in. Bedankt alvast allemaal.

De laatste Raadsvergaderingen waren toch wel belangrijk. De bestemmingsplannen voor het buitengebied en het industrieterrein Moerdijk werden vastgesteld na een lang proces. Ook onze fractie kon instemmen maar had toch nogal wat vragen en opmerkingen. Afgesproken is dat er over 1 jaar wordt geëvalueerd of alle zaken lopen zoals voorgesteld. Ook is er een krediet beschikbaar gesteld voor het opknappen van de kern Moerdijk. Ook hier was de ChristenUnie kritisch in. Niet voor het plan zelf, maar wel de financiering hiervan. De gelden bestemd voor het Waterfront Moerdijk worden hiervoor ingezet hetgeen voor ons onacceptabel is. Wij hebben dan ook een stemverklaring afgegeven en waren de enige. Maar goed onze partij staat voor duidelijkheid en standvastigheid, dit is er een voorbeeld van.

Daarnaast zijn er nog een aantal kredieten verleend o.a. voor de nieuwe inrichting van de kleedkamers en douches bij de tennisvereniging in Zevenbergen en voor bushokjes in Zevenbergschenhoek. Ook is er een motie aangenomen om het overschot van de gelden van Windpark Oud Dintel te Heiningen in te zetten voor de inwoners die er direct last van hebben. Een goede zaak en de motie werd dan uiteindelijk, Moerdijk Lokaal sputterde nog wat tegen, unaniem aangenomen. Ook de motie om aansluiting bij de statiegeldalliantie werd unaniem aangenomen. Onze fractie heeft deze motie inmiddels ter kennis gebracht aan onze vertegenwoordigers in Den Bosch en Den Haag.

Verder nog vele andere besluiten en voorstellen die al in de commissie ronde waren goedgekeurd en dus in de Raad als hamerstuk werden afgedaan. Op de website van de Gemeente Moerdijk kunt u alles nalezen en/of terugluisteren.

Terugkijkend op inmiddels 8 jaar Raadslidmaatschap stel ik vast dat het een enerverende periode is geweest waarin veel is gebeurd, zowel positief als negatief maar voor mij persoonlijk ben ik dankbaar dat ik de kracht van onze Hemelse Vader heb mogen ontvangen om dit zware werk te kunnen blijven doen. Hem zij hiervoor de dank. Ook de leden van mijn fractie Jan Oskam, Henk-Jan Keur en Jan Koning ook bedankt voor jullie niet aflatende inzet voor onze fractie. Jullie waren meer dan alleen een steun voor mij.

Wat mij betreft: We gaan weer voor 4 jaar door en hopelijk met 2 zetels.

fractievoorzitter