Kiesvereniging

Kiesvereniging West-Brabant

De ChristenUnie West-Brabant is een actieve kiesvereniging met ruim 100 leden.

Tot het werkgebied van de kiesvereniging behoren de volgende gemeentes:

• Bergen op Zoom
  • Halderbergen
  • Moerdijk
  • Roosendaal
  • Steenbergen
  • Woensdrecht.

Het bestuur is verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken, maar zet ook de grote lijnen van de partij uit in de verschillende gemeentes.

Momenteel zijn wij alleen vertegenwoordigd in de gemeenteraad van Moerdijk.

Als bestuur dragen wij er zorg voor dat de fractie in de gemeente Moerdijk in optimale omstandigheden kan werken. Tegelijk houdt het bestuur in het oog dat onze fractie datgene nastreeft wat er in het verkiezingsprogramma beloofd is.

In 2018 gaan we deelnemen aan de raadsverkiezingen in de gemeente Moerdijk en Roosendaal.

De kiesvereniging is de spreekbuis van en naar de leden. Hiervoor zijn persoonlijke contacten en de door het bestuur georganiseerde algemene ledenvergaderingen een goed middel.

De kern van onze identiteit is en blijft ons geloof in de Bijbelse boodschap over God, mens en schepping. Als volgelingen van Jezus Christus willen we daar in de politieke arena handen en voeten aan geven. Wij zijn een unie van christenen met een mooie boodschap en een hart vol geloof, hoop en liefde voor deze wereld. Wij willen vanuit dat hart spreken en keuzes maken. En wij willen anderen uitdagen daarin mee te doen. Vandaar ons motto: Geef geloof een stem!

De ChristenUnie-politici maken deel uit van een beweging van maatschappelijk betrokken christenen die op tal van plekken in de samenleving hun geloof een stem geven. Die hun geloof niet bewaren voor de kerk of thuis, maar uitdelen in de maatschappij. Die bereid zijn verantwoordelijkheid te nemen en samen te werken voor een betere samenleving.

Wij beseffen heel goed dat de overheid niet alle vraagstukken gaat oplossen. De samenleving is niet maakbaar. Maar de overheid is er volgens de ChristenUnie wel om het zwakke te beschermen en het sterke te reguleren, om zo vrede te stichten. De Bijbel roept ons op om recht te doen, trouw te zijn, en nederig de weg te gaan die God van ons vraagt. (Micha 6:8)

De ChristenUnie is een landelijke, christelijke netwerkpartij. Dat biedt stabiliteit. Onze lokale standpunten zijn niet ad hoc opgeschreven maar gebaseerd op onze christelijke uitgangspunten. Tegelijk biedt het feit dat de ChristenUnie actief is op alle niveaus van het openbaar bestuur uitstekende mogelijkheden om af te stemmen en om lokale zaken provinciaal of landelijk aan de orde te stellen (en andersom).

Voor vragen over de kiesvereniging en haar activiteiten kunt u altijd mailen naar de secretaris van de kiesvereniging West-Brabant: jan.oskam368@ziggo.nl