En weer een jaar voorbij

Bert Schreuders.jpgmaandag 21 december 2020 16:00

Op het moment van dit schrijven loopt het jaar weer op zijn eind. Het lijkt wel of de jaren steeds sneller voorbij gaan. In 2018 weer beëdigd als Raadslid en komend jaar alweer het laatste volledig jaar in en voorbereidend op de verkiezingen in 2022. Het afgelopen jaar was door het coronavirus een heel bijzonder jaar.  Sinds maart waren de vergaderingen bijna allemaal digitaal, ook de bijeenkomsten konden alleen maar digitaal gehouden worden. Thuis zittend achter een aantal computer schermen is ook niet alles en heeft zeker mijn voorkeur niet, maar het kon echt niet anders. Enkele Raadsvergaderingen zijn wel fysiek gehouden maar deze waren beperkt in aantal. De laatste vergaderingen dit jaar gaven nauwelijks reden tot een afwijkend stemgedrag. Het vaststellen van de nieuwe leges, een aantal wijzigingen in de verordeningen etc. zijn geen onderwerpen waar onze fractie tegen kon zijn. Een feestelijk moment was toch wel de opening van de Haven in Zevenbergen. Na 2 jaar bouwen kon er afgelopen week water worden ingelaten en is de Haven weer in ere hersteld. Nu nog wat afwerkpuntjes en het centrum van Zevenbergen heeft er een mooie Haven bij, net als de nieuwe markt. Het laatste project is de bouw van appartementen in het centrum, een parkeergarage en een nieuwe supermarkt. Volop activiteiten dus waarbij we hopen dat eind 2021 het centrum geheel is ingericht. Bezorgd zijn we wel over de woningbouw in een aantal kernen in onze gemeente. Door de komst van het LPM mogen er 825 woningen extra worden gebouwd. Wethouder heeft toegezegd om een aantal plannen naar voren te halen om versnelling te geven aan woningbouw in onze gemeente. Het komend jaar staat ook in het teken van het vertrek van onze burgemeester Jac. Klijs. Hij gaat stoppen per 1 juni hetgeen ik persoonlijk jammer vind. We gaan dus op zoek naar een nieuwe burgemeester en de procedure is inmiddels opgestart. Als u alle berichtgeving vanuit onze fractie hebt gevolgd, dan kunt u wel concluderen, dat het een intensief maar vooral een bewogen politiek en persoonlijk jaar is geweest voor ons allen. We zijn en blijven dankbaar dat het werk dat we doen, gedragen wordt door de Zegen van onze Hemelse Vader. Over enkel dagen vieren we kerstfeest, het feest van onze Heiland die door God naar onze wereld is gezonden. Mede namens mijn fractie genoten wens ik u allen een Gezegend kerstfeest toe en een voorspoedig maar vooral een gezond 2021.

Met vriendelijke groeten,
Bert Schreuders,  fractievoorzitter

Beschouwingen bij de kadernota 2021.pdf48,5 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'En weer een jaar voorbij'